Migrene

 

Det regner ute er det noe jeg reagerer på så er det lavtrykk, er ikke så ofte jeg reagerer på vinteren med det er mer på vår, sommer og høst  men noen ganger smeller det til på vinteren også når lavtrykk kommer.

Fra vårparten og utover kan jeg være som en værmelding, kan være blå himmel og får jeg migrene kan du være sikker på at det er et lavtrykk på vei hehe.

Men en ting skal jeg si at etter jeg fikk Botox behandling for migrene så er det mye bedre , jeg gikk fra 24 dager i mnd. med opptil flere anfall om dagen til å kun ha noen få eller ingen.

Så en ny verden åpnet seg for meg, for jeg hadde liksom ikke nok fra før av haha, glemmer aldri første gang jeg var hos nevrologen da han spurte korsen fungerer du om dagen , si det sa jeg men jeg har ikke noe valg jeg må gjøre di tingene jeg må med kidden ellers ligger jeg på sofa med pledd over hodet.

Siste tiden har migrenene kommet litt mer tilbake og jeg venter på å komme inn på nytt til nevrologen, fikk beskjed di skulle ta meg inn tidligere for når jeg blir sliten så henger det ene øye mitt , det kommer også når jeg får anfall. Har vært på MR da fant di ut at ja helt sykt jeg fikk enda en diagnose men denne er medfødt og heter Pcom , og ka det e for noe må gudene vite det har jeg ikke fått svar på enda, alt legen fant ut var at det har noe med blodåren på venstre side av nakken.

Ho spurte nevrologen hva det ville si men fikk ikke svar på det kun at det hadde ikke noe med at øyet mitt henger når jeg blir sliten og får anfall. så må bare vente med å få svar på dett til jeg kommer dit.

Men jeg er veldig glad for at jeg for mange år tilbake endelig fikk Botox behandling for migrenen min, det ga meg livet mitt tilbake på en måte, jeg eksiterte ikke bare men kunne leve et liv.

Noen dager går det fint med å ta nesespray for migrenen men i dag måtte jeg trø til å ta sprøyte og heldigvis i dag så hjalp det men er dager det ikke hjelper.

Nei livet med mange kroniske usynlige sykdommer er ingen lett sak å leve, men vi må stå fram og få mer forståelse for det å ikke gi oss på det området <3

 

Meg når kroppen sier fra senere tid etter at øyet mitt begynte å henge på venstre side, dette var dagen etter første gang , så ut som jeg hadde slag bortsett fra at jeg kunne smile
Dette er realiteten for meg for tiden da kroppen sier fra og migrene samtidig
10 kommentarer
    1. Migrene har jeg dessverre også smertefulle erfaringer med. Hos nevrolog for noen år siden fikk jeg beskjed om å slutte å ta smertestillende, fordi mye smertestillende førte til nye hodepiner og mer migrene. Det fulgte tre skikkelig vonde måneder, før jeg ble bedre, men ikke bra. Omega 3 har hjulpet noe. Jeg er nå tilbake til å ta smertestillende innimellom igjen. Masse god bedring til deg!!! 🥰

      1. ja tar man for mye så blir man immun så viktig det, verste jeg har hatt er klase hodepine, trudde jeg skulle dø noe av det verste jeg har opplevd. Så godt du har funnet noe som hjelper deg ikke noe anna e bedre en det <3

        1. Jeg fikk på en måte abstinenser når jeg ikke hadde smertestillende innabords. Skjønte det ikke før i ettertid. Håper botox fortsetter å hjelpe for deg! 🥰

    2. Så fint at botox har redusert hyppigheten!
      Nei; vi må IKKE gi oss! Og det er SÅ viktig at vi bruker stemmene våre. Og høres.

      1. Ja veldig glad for det, ja er så viktig den stemmen vi har må vi bare bruke omså rope ut , jo flere av oss som gjør det jo bedre er det 🙂

    3. Har sett det på snap hvordan øyet ditt «henger» 😕 Håper du får time veldig snart, trasig å ha det sånn! Gleder meg til og følge snappen din, det er litt av ett liv du har hatt, du er ei beintøff dame syns jeg 😊❤️

      1. ja det har begynt å henge når jeg er sliten eller får migrene så håper og jeg får time snart, di skulle ta meg inn kjappere en planlagt så får bare ente. Tusen takk <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg